Eerste indruk van Cambodja

21 september 2017 - Siem Reap, Cambodja

Soewuh sdee!

Maandag zijn wij vanuit het koude en regenachtige Nederland gevlogen naar het warme en mooie Cambodja.

De eerste momenten in dit land waren voor ons best spannend maar na meerdere kakkerlakken, muizen, een slang van 2,5 meter etc. went het allemaal snel. De mensen zijn zeer vriendelijk en behulpzaam. De volwassenen lachen vriendelijk naar je, de kinderen komen naast je staan, zeggen je gedag of zwaaien naar je. Mijn hart smelt iedere keer weer ♥️.

Vandaag dachten wij 'gewoon' even een lokale overdekte markt te bezoeken maar zo gewoon verliep dat niet. Nadat we een tijdje hadden rondgelopen besloten wij bij een lokaal eettenje  op de markt wat te eten. We kregen verse groenten met rijst, heerlijk was het! Toen wij ongeveer 5 minuten ons eten hadden begon het hard te onweren. Mensen kwamen met scooters en al naar binnen, de markt op gereden om te schuilen voor de regen. Uit het dak van de markt stroomde uit alle hoeken en gaten regen naar beneden. Onze armen werden nat van de spetters water die naast ons op de tafel vielen. 15 minuten later stond de hele markt voor c.a. 20 cm in het water. Terwijl de volwassen zo veel mogelijk droog probeerden te blijven speelden de kinderen met hun schaterende lachjes heerlijk in de regen in het water. Wat genoten zij, prachtig om te zien!

Na ongeveer 60 minuten waren de onweersbuien voorbij en besloten wij om weer verder te gaan. Alleen 1 probleempje, wij hadden gympen aan en moesten door de diepe plassen als we naar buiten wilde... Nu beseften wij  ons pas waarom iedereen toch op van die grote badslippers/blote voeten liep op de markt. Ik heb mezelf wel even moeten overwinnen voordat ik het deed, maaaar... de schoenen gingen uit en jaja, op blote voeten hebben wij de markt verlaten..

Wat hebben wij genoten van vandaag. Zo mooi om te zien hoe de mensen hier leven en hoe gelukkig en vriendelijk de mensen zijn. Wij kijken nu al uit naar de verassingen van morgen!

Veel liefs,

3. Marry:
    Geweldig belevenis love it
  4. Ingrid Ridderbos:
    21 september 2017
    Wat leuk dat we jullie kunnen volgen via deze blog.
    En dat jullie je belevenissen met ons wil delen.
    Ik volg jullie graag!!
    Groetjes Ingrid x
  5. Monique:
    21 september 2017
    Op voor twee paar slippertjes. 💜
  6. Marianne Boer:
    22 september 2017
    Wat een begin!!!!er zal nog veel volgen!!! geniet ervan!!!
  7. Mary:
    22 september 2017
    Wouw wat een begin, ik lees graag mee. Om jullie avontuur een heel klein beetje nee te beleven. Super mooi geschreven Juul.
  8. Ildikó:
    22 september 2017
    Julia, van harte gefeliciteerd met verjaardag! Ik wens jullie een fijne reis, op alle niveaus. Groetjes, Ildikó
  9. Marcel, Linda en Isa:
    22 september 2017
    Leuk om jullie op deze manier een beetje te kunnen volgen! Blijven we zeker doen! Xxx
  10. Len Immel:
    23 september 2017
    Hoi Julia en Marco. Ik ben een collega van Marco en vind het leuk om jullie op deze mooie reis te volgen. Geniet en doe voorzichtig.
  11. Ans:
    26 september 2017
    hoi lieverds, leuk dat wij jullie ook kunnen volgen!!!!
  12. Gabriëlle Helder:
    4 oktober 2017
    Hoe gaat 't nu met jullie? Nog steeds in Cambodja? Of al weer verder getrokken?